fredag den 16. september 2011

Fredag i Beijing...

...det kan vi godt lide. Og især en det en god dag fordi vi har en ny rød regering i DK og en kvindelig statsminister - så bliver det vist ikke meget bedre. Jeg tror dog godt nok hun står overfor noget af en udfordring og er glad for jeg ikke er i hendes sko.

I denne uge er vores ayi stoppet. Hun havde fundet en andet job hvor hun kunne få arbejde fuld tid så det valgte hun forståeligt nok at tage. Sådan er det meget her, man har ofte en ayi i kort tid fordi de sommetider finder noget andet og så er de væk fra den ene dag til den anden. Men jeg syntes godt nok det var ret kort tid vi havde hende. Der kommer en ny til samtale i morgen så må vi se om hun er sød.

Jeg har også været på et "hemmeligt" sted i denne uge sammen med Lori. Det er et sted inde i en lang gyde i en slags baggård i et kvarter hvor man aldrig havde fundet det selv hvis man ikke havde hørt om det. Her kan man købe tasker, ure, lidt tøj og sko og det er de kendte mærker man også ser på markeder som Silkemarkedet, men bare i en meget bedre kvalitet. Silkemarkedets kopivarer er ret elendige og plastikagtige og selv der står Gucci eller Louis Vuitton på dem er det mega dårlig kvalitet og bare billige kopier. Men dette her sted vi var henne fristes man til at tro, at det faktisk er den ægte vare som enten en brandvarme eller måske eksemplarer af de ægte som fx har små fejl og dermed ikke kan sælges til de tusinder af kroner de normalt koster. Ihvertfald er kvaliteten helt i top og i lækkert ægte læder og ligner til forveksling de rigtige mærkevarer og priserne er derfor heller helt så billige som på markederne, men stadig væsentligt billigere end de normalt er.
Så her fik jeg købt en stor Mulberry taske, en mindre taske fra Salvatore Ferregamo og en pung fra Chloé. Alle tre ting til i alt ca. 1.200,- danske kroner. Absolut ikke sidste gang jeg er der:o)

Her til morgen var jeg en tur med ovre på pigernes skole fordi de holdt noget de kalder "assembly". Det holder de ca. hver anden måned tror jeg og der viser børnene på scenen i teatersalen hvad de har arbejdet med i den forgange periode. Så der fik jeg set Ella på scenen med sin klasse synge en fin sang. Det klarede hun så flot og moren var superstolt at sin lille tøs.
Laura var ikke på scenen denne gang til de stores assembly - men det kan være hun skal næste gang.

Har også fået købt flybilletter til Danmark i denne uge. Vi kommer hjem den 20. december og tager afsted igen den 29. december. Mærkeligt at vi allerede skal en tur hjem om så kort tid - men rigtig dejligt:o)

Har også fået vores tur til Guilin i det sydlige Kina på plads nu. Har lige købt flybilletterne i dag og nu glæder vi os til at komme ned og se det smukke unikke landskab, sejle på floden, se drypstenshuler osv sammen med vores nye venner Lori, Jason og deres Ella. Vi tager afsted i den forestående oktoberferie og skal være dernede i 4.dage.

Her til aften skal pigerne og jeg med Morten og hans kollegaer ud og spise. Ca hver 14. dag laver hans arbejde noget socialt sammen efter arbejde om fredagen og så spiller de badminton, basketball eller lign. og bagefter tager de ud og spiser. Man kan så tage sin familie med til spisningen hvis man har lyst og det gør vi så i dag. Så det bliver hyggeligt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar