tirsdag den 9. august 2011

Besøg på BCIS

I dag har pigerne og jeg været på besøg på deres kommende skole BCIS. Vi talte med skolens Elementary School Principal som hed Julie. Hun spurgte pigerne om nogle ting som jeg så oversatte og vi blev enige med hende om, at både Ella og Laura starter på et mindre klassetrin end deres egentlige alder kvalificerer dem til. Dette så de ikke knækker halsen på en alt for høj faglighed samtidigt med, at de ikke kan tale engelsk endnu. Så vil vi altid kunne rykke dem op i klassetrin hvis det viser sig, at de er rustet til det. Men jeg tror det er den bedste løsning så de får en god start og ikke får svært ved at følge med i undervisningen. Det faglige niveau på internationale skoler er jo noget højere end vi er vant til fra DK. Så det er blevet sådan at Laura starter i 3. klasse og Ella i Kindergarten, selvom de aldersmæssigt herude ville passe ien hhv. 4. klasse og 1. klasse.
På skolen var der også en anden pige på 6 år som skulle starte på mandag og hun hed også Ella men kom fra USA. Men hendes mor og jeg talte kort sammen og fandt ud af, at vi bor samme sted.
Lidt senere på dagen sidder pigerne og jeg så på cafeen i stueetagen af vores bygning i Central Park og så møder vi dem igen. Vi fik talt lidt mere sammen og Ella og Ella var ret interesserede i at komme i kontkat lod det til. Så det bliver godt når pigerne kan tale engelsk. Moren hedder Laurie og virker rigtig sød og da vi jo nu sidder så langt hjemmefra går det ret hurtigt med at lave aftaler om noget at lave sammen. Så Laurie og jeg skal på tur sammen til IKEA i næste uge har vi aftalt. Vi mangler nemlig begge noget mere til vores nye hjem herude.

I morgen skal pigerne og jeg i biografen og se Smølferne med engelsk tale - det er jo god træning for dem.

På lørdag formiddag er der et arrangement på skolen for både alle de nye familier og dem som har været der længere tid. Der vil vi møde lærerne og se klasseværelser osv. Det bliver spændende:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar